Onderhoud met Augmented Reality

Miljarden euro’s gaan verloren doordat storingen de eerste keer niet direct goed worden opgelost. Vaak doordat de benodigde informatie of ervaring ontbreekt bij de persoon ter plekke.
Wij bieden samen met onze partner Fieldbit een innovatieve totaaloplossing voor onderhoud met augmented reality (AR), genaamd Fieldbit Hero.
Fieldbit levert de mobiele applicaties en het SaaS-platform en is erkend door onder andere Gartner, VINCI en GE Digital, voor haar slimme oplossingen en innovatieve technologieën. Wij zijn marktleider op het gebied van field service digitalisering en verzorgen de professionele integratiediensten, de implementatie en de ondersteuning.

Hoe werkt onderhoud met augmented reality?

Digitale transformatie en connectivity is een revolutie in field service. De industrie zoekt manieren om downtime te verminderen, productie te verhogen en kennis te borgen. Dit bereiken we door gebruik te maken van:Onderhoud met augmented reality

  • Augmented reality en live video op tablet, smartphone of smart glasses
  • Instructies en procedures in augmented reality
  • Real-time data van connected devices

Onderhoud met augmented reality technologie zorgt dat de engineer ondersteuning krijgt via een slimme bril (smart glasses), waarbij digitale aanvullende gegevens worden getoond in de glazen van de smart glasses. De innovatie is ook te gebruiken via de app op een mobiele telefoon of tablet.

Data van machines en assets worden van de controlekamer naar de vloer gebracht. Huidige of historische waardes, diagnostische of performance data zijn real time beschikbaar in augmented reality. Het overlapt de echte wereld. De realiteit en de virtuele wereld worden op deze wijze met elkaar gecombineerd. Het ondersteunt engineers en operators bij hun werkzaamheden en het verhoogt de first‐time fix rate.

Wat kan Fieldbit Hero?

Fieldbit Hero is het interactieve field service platform voor remote coaching (over de schouder meekijken). Dit vindt plaats tussen uw experts, de service engineers in het veld en de eindklant, met behulp van online augmented reality tekentools en geïntegreerde live video.

Service engineers krijgen online (handsfree, bij het dragen van de smart glasses) en real time, advies en visuele informatie van uw expert. Al deze gegevens worden automatisch verzameld en opgeslagen.

Uw meest ervaren kennisdragers geven live coaching aan minder ervaren personen, doordat ze als het ware over de schouder meekijken. Dit zorgt ervoor dat een probleem in een zeer complexe machine snel op te sporen en op te lossen is, vaak direct al de eerste keer. De expert kan:

  • de service engineer instrueren en relevante documenten en gegevens weergeven in de slimme bril of op een telefoon of tabletOnderhoud met augmented reality 2
  • op afstand foto’s maken en deze voorzien van instructies in augmentedreality

Daarnaast omvat de oplossing onder andere:

  • visuele ondersteuning door een expert bij een acute storing. Hij kijkt op afstand mee en geeft toelichting op de live video
  • het versturen van relevante technische documentatie onderhoudshistorie of andere data uit koppelingen met uw eigen systemen
  • direct de beschikking over real time data, technische handleidingen en actuele tekeningen
  • operators kunnen snel navigeren door het bedieningsproces

Fieldbit Hero is beschikbaar voor smartphone, tablet en smart glasses (Android of Apple iOS gebaseerd)

Onderhoud met augmented reality in lawaaiige en veeleisende industriële omgevingen

Voor onderhoud met augmented reality, gebruikt de service engineer de smart glasses volledig “hands-free”. Fieldbit’s unieke HeadTeractive™ UI/UX-technologie is ontworpen voor gebruik in lawaaiige en veeleisende industriële omgevingen. Uw engineer heeft toegang tot real-time informatie, stapsgewijze instructies of een coach die over de schouder meekijkt.

Omdat Fieldbit is ontworpen voor de industrie, voldoet het aan de meest recente eisen op het gebied van beveiliging en security, geavanceerd gebruikersbeheer en naadloze integratie met BackOffice en industriële IoT systemen.

Voordelen van onderhoud met augmented reality

De digitale transformatie van procedures of checklijsten verhogen de productiviteit, verkorten de benodigde tijd voor deze procedures en reduceren fouten. En door de hands-free navigatie wordt iedere stap direct en accuraat uitgevoerd. Dit resulteert in een reductie van 30% in benodigde tijd en tot maar liefst 88% in fouten! De gehele procedure wordt aantoonbaar compliant uitgevoerd.

Nog een aantal voordelen op een rij:

  • Verbetering van de ‘first-time-fix rate’
  • Verhoging van de productiviteit van mens en machine
  • Verlaging van kosten; arbeid-, reis- en een kortere ‘downtime’
  • Verhogingvan medewerker- en klanttevredenheid
  • Minimale stilstand doordat een service engineer zelf complexe storingen direct kan oplossen

Praktijk bewezen implementatie methodologie

Onze implementatiediensten helpen onze klanten bij het maximaliseren van de voordelen van hun investering in technologie. Onze experts assisteren u bij het integreren van Fieldbit in uw werkstromen en processen. Zo zorgen we voor draagvlak en een soepele acceptatie van deze innovatie binnen uw service afdeling. De combinatie van onze ervaring in verschillende segmenten en uw domeinkennis zorgt voor een korte ROI.

Meer weten?

Bekijk onze video of neem contact op met Edwin Bastings, Smart Maintenance Specialist:

edwin.bastings@actemium.com of bel +31 (0)88 83 18 999.

 
 
&nbp;

Het gebruik van cookies stelt ons in staat u een optimale gebruikservaring te bieden. Klik op OK! om akkoord te gaan met ons cookiebeleid. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close