Innovatie

‘Smart Coaching’ door augmented Reality, maakt van iedere engineer een service expert

ar-met-bril-en-helm-actemiumVisuele ondersteuning

Miljarden euro’s gaan verloren doordat storingen de eerste keer niet direct goed worden opgelost. De benodigde informatie of ervaring ontbreekt vaak bij de persoon ter plekke. Actemium biedt samen met haar partner Fieldbit een out‐of‐the‐box oplossing met een slimme bril (smart glasses) en visuele ondersteuning via de mobiele telefoon. Door gebruik van Augmented Reality worden Engineers en Operators ondersteund bij hun werkzaamheden en verhoogt het de first‐time fix rate.

Praktijk voorbeelden

  • Ondersteuning bij een acute storing als er geen expert beschikbaar is om het op te lossen.
  • Een service engineer kan zelf complexe storingen direct oplossen, zodat de periode van stilstand minimaal blijft.
  • Snel beschikken over real time data, technische handleidingen en actuele tekeningen.
  • Operators die snel door het bedieningsproces kunnen navigeren.

Out-of-the-box oplossing

Samen met Fieldbit leveren we een out-of-the-box oplossing die technische problemen sneller en efficiënter verhelpt. Zij leveren de smart glasses, mobiele applicaties, het SaaS-platform en kennismanagement. Wij verzorgen de professionele integratiediensten en de implementatie en ondersteuning van deze Out-of-the-box oplossing.

Hoe werkt Augmented Reality?

ar-met-phone-actemiumAugmented Reality (AR﴿ technologie zorgt dat de gebruiker digitale aanvullende gegevens ziet in de glazen van de smart glasses of via de app op de mobiele telefoon of tablet, waarbij het de echte wereld overlapt. De realiteit en de virtuele wereld worden op deze wijze met elkaar gecombineerd. Mobiele applicaties en kennismanagement maken het voor Service Engineers en Operators mogelijk om gegevens real time te delen met hulp die op afstand geboden wordt. De oplossing omvat onder andere het uitwisselen van en toelichting geven op beelden, live video, het versturen van technische documentatie, inspectieschema’s, real time waarden en een koppeling met uw eigen systemen. Al deze gegevens worden automatisch verzameld en opgeslagen.

Service Engineers krijgen online (en handsfree, bij het dragen van de smart glasses) en real time advies en visuele informatie van experts. Uw meest ervaren kennisdragers geven live coaching aan minder ervaren personen, doordat ze als het ware over de schouder meekijken. Dit zorgt ervoor dat een probleem in een zeer complexe machine snel op te sporen en op te lossen is, vaak direct al de eerste keer.

Smart Coaching in de praktijk

 

Voordelen van Smart Coaching door augmented reality

  • Verbetering van de ‘first-time-fix rate’
  • Verhoging van de productiviteit van mens en machine
  • Verlaging van kosten; arbeid-, reis- en door een kortere ‘down-time’
  • Verhoging van medewerker- en klanttevredenheid
  • Beschikbaar voor smartphone, smart tablet en smart glasses (Android gebaseerd)

Licenties

U kunt kiezen uit twee vormen van licenties; een persoonsgebonden licentie, dit biedt met name voordeel als u met een vast team van eigen medewerkers dagelijkse ondersteuningsvraagstukken wilt oplossen.
Heeft uw service desk te maken met gebruikers die eenmalig of met een zeer lage frequentie beroep op u doen, dan biedt het instant licentie model uitkomst. U stuurt eenvoudig een e-mail naar uw klant, die door het aanklikken van een URL-link een eenmalige licentie activeert en direct met u in verbinding treedt. Eenvoudiger kunt u het voor uw klant niet maken. Dit geeft de relatie met uw klant gegarandeerd een enorme ‘boost’.

Meer weten?

Neem dan contact op met Michiel Kaelen via michiel.kaelen@actemium.com of bel naar +31 (0)88 83 18 926.

 
 
&nbp;

Het gebruik van cookies stelt ons in staat u een optimale gebruikservaring te bieden. Klik op OK! om akkoord te gaan met ons cookiebeleid. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close